Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Speak-AŠ (III deo): Prevazilaženje prepreka

Objavljeno 24.09.2014.

computer-girl_su_fiPiše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)

Digitalna inkluzija dece sa smetnjama u razvoju predstavlja relativno novu temu kojom se uglavnom bave ljudi dobre volje, koji su spremni da odvoje svoje vreme i ulože svoje znanje u stvaranje kompjuterskih igrica koja će deci sa smetnjama u razvoju omogućiti digitalnu inkluziju, odnosno učestovanje u istim aktivnostima koje su dostupne njihovim vršnjacima. Kompjuterske igrice koje su namenjene deci sa smetnjama u razvoju stvaraju informatičari, IT tehničari koji ne poseduju znanja o sposobnostima i mogućnostima ove dece, a u tome im pomažu roditelji, prijatelji roditelja, poneki put stručnjaci koji su osposobljeni za rad sa decom sa smetnjama u razvoju i koji su spremni da udju u novo područje rada u kojem nema mnogo naučnih radova, u područje rada u kojem nema metodologije rada, u kojem se morate sami snalaziti na osnovu sposobnosti deteta sa kojim radite i svoje maštovitosti, snalažljivosti i inovativnosti.

Da bi digitalna inkluzija bila ostvarljiva za decu sa smetnjama u razvoju, da bi ona bila uspešna, neophodno je osnivanje multidisciplinarnih timova, u kojima će učestvovati specijalni edukatori i rehabilitatori, pedagozi, psiholozi, umetnici (likovni, muzički), web dizajneri, IT tehničari… Ti timovi treba da se bave osmišljavanjem i izradom sajtova, multimedijalnih, interaktivnih sadržaja, igricama, edukativnim softverima, aplikacijama namenjenim deci sa smetnjama u razvoju, njihovim mogućnostima, sposobnostima, u okviru kojih će oni, možda po prvi put, moći da iskažu samostalnost u radu, što će dovesti do povećanja zainteresovanosti za rad, povećanja samopouzdanja, zadovoljstva, a samim tim i do razvijanja raznih sposobnosti i veština, ali i zarad pružanja jednakih mogućnosti koja imaju i ostala deca.

Svi koji rade sa decom sa smetnjama u razvoju svakodnevno prilagođavaju postojeće igrice, osmišljavaju nove, a sve u cilju usmeravanja pažnje deteta na aktivnost koja se nameće kako bi se određena sposobnost stimulisala. Da bi digitalna inkluzija dece sa smetnjama u razvoju bila uspešna i prilagođena individualnim mogućnostima i sposobnostima deteta sa kojim se radi, neophodno je da na raspolaganju imate mnogo raznovrsnih kompjuterskih igrica koje ćete moći da ponudite detetu.

Kompjuterskih igrica namenjenih deci sa smetnjama u razvoju je veoma malo, naročito za decu sa smetnjama u razvoju sa ne-engleskog govornog područja.

Da bi kompjuterske igrice bile dostupne svoj deci, bez obzira na jezik kojim govore, i bez obzira na maternji jezik autora igrice neophodno je pravljenje INTERAKTIVNIH I PROLAGODLJIVIH KOMPJUTERSKIH IGRICA. Bez obzira da li je u pitanju igrica koja je besplatna ili koja se kupuje (one pogotove) bilo bi poželjno da u okviru podešavanja postoji opcija prilagođavanja izlaznih poruka kompjuterske igrice, odnosno onih poruka kojima ona komunicira sa korisnikom, na taj način se omogućava da svaki korisnik sam snimi tekstualnu i audio poruku na svom jeziku.

(…)

Tekst “Speak-AŠ (III deo): Prevazilaženje prepreka” Sanje Denić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]