Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Sway u nastavi

Objavljeno 15.12.2016.

svejPiše: Ivana Kovačević (Blog o socijalnom uključivanju)

Tragajući za interesantnim, podsticajnim i korisnim sredstvima za uspešno ovladavanje nastavnim sadržajima, nastavnici nailaze na različita sredstva koja pružaju obilje mogućnosti. Da bi čas bio uspešan, a učenici sa voljom i ljubavlju usvajali nova znanja, nekada je dovoljno ispričati lekciju, a nekada treba gradivo približiti na maštovit način. Informaciono-komunikacione tehnologije u današnje vreme pružaju mnoštvo besplatnih i javno dostupnih nastavnih materijala, sredstava, aplikacija itd. Važno je mudro odabrati i sa merom koristiti mogućnosti koje se pred nastavnike stavljaju.

Jedna od mogućnosti je i Sway u nastavi. Sway je nova aplikacija (Microsoft Office) koja olakšava kreiranje i deljenje interaktivnih izveštaja, ličnih priča, prezentacija itd.

Ova aplikacija može se koristiti na časovima obrade nastavne jedinice. Tada nastavnik može prikazati u uvodnom delu časa na pametnoj tabli Sway koji je unapred pripremio, a koji sadrži uvodne napomene o lekciji, korake za obradu lekcije, sadržaje koji prethode temeljnoj obradi nove nastavne jedinice, slike vezane za obradu, snimke, istraživačke zadatke itd. Tada su učenici gledaoci koji će po završetku prikazivanja ovakve prezentacije diskutovati, voditi debate, iznositi mišljenja i učiti putem dijaloga.

Na časovima obrade nastavne jedinice, u digitalnom kabinetu ili učionici koja ima pametnu tablu, učenici i nastavnik mogu u toku obrade nastavne jedinice zajedno kreirati Sway od materijala pripremljenih u skladu sa istraživačkim zadacima koje su dobili na prethodnom času. Po završetku časa, nastavnik može učenicima veoma lako podeliti link koji ih vodi do lekcije nastale zajedničkim radom na času.

Na časovima utvrdjivanja nastavnih jedinica, Sway može sadržati različite vrste zadataka, testova, igrica, asocijacija, ukrštenica itd.

Pogodan je i za kreiranje nastanih jedinica za učenike kojima je potrebna dodatna podrška u učenju. Učenici koji imaju problema sa čitanjem i pisanjem (disleksija i disgrafija) na ovaj način mogu dobiti lekcije sa auditivnim i vizuelnim sadržajima, prilagođenim tako da za usvajanje nastavnog sadržaja nije nužno ovladavanje veštinom čitanja i pisanja.

Sway ima mogućnost uključivanja Prikaza pristupačnosti za sve učenike kojima je potrebna dodatna podrška u radu. Kada se u aplikaciji uključi Prikaz pristupačnosti , omogučava se da se šema boja menja (crno-belo) radi obezbeđivanja visokog kontrasta za lakše čitanje teksta, olakšava se navigacija (vertikalni prikaz), raspored se predstavlja vertikalno kako bi korisnici mogli da se fokusiraju na jedan po jedan deo sadržaja, specijalizovane grupe (koordinatne mreže, projekcije slajdova, nizovi itd.) razdvojene su radi obezbeđivanja lakšeg pristupa sadržaju, uklanjaju se suvišne animacije zbog ometanja pažnje itd. Ova aplikacija veoma je pogodna za sve korisnike koji koriste čitače ekrana. Više informacija na: Prvi koraci. Na ovom mestu može se naći sve o aplikaciji Sway: dobar uvod u Sway,  kako da dođete do ostalih sadržaja kreiranih putem ove aplikacije, upoznati se sa listom tasterskih prečica i akceleratora koji su trenutno podržani u aplikaciji i sve o najvažnijim  funkcijama  pristupačnosti. Evo i jednog odličnog kursa za ovladavanje ovom aplikacijom, link: Introduction to Sway 

(…)

Tekst “Sway u nastavi” u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]