Piše: Sanja Denić (Blog o socijalnom uključivanju)
“Tasteri omogućavaju savladavanje načina učenja nasuprot savladavanju osećanja bespomoćnosti.“, Sallivan i Lewis (2000).
Savladavanje rada na računaru pomoću tastera omogućava detetu sa smetanjama u razvoju samostalno korišćenje računara, a samim tim i samostalno organizovanje i odlučivanje o aktivnostima slobodnog vremena, što dovodi do emotivnog zadovoljstva, povećavanja samopouzdanja i zadovoljstva zbog samostalnosti u radu i svakodnevnim aktivnostima, takođe se razvija i pažnja, auditivna i vizuelna percepcija, shvatanje uzroka i posledice…
Predstavljene faze namenjene su savladavanju rada na računaru pomoću tastera deci koja zbog svojih razvojnih smetnji mogu da savladaju rad sa samo jednim ili dva tastera. Ali se ove faze mogu koristiti i kao početak, odnosno, uvod u savladavanju rada sa četiri i više tastera, kod dece sa motoričkim smetanjama.
Naredne faze savladavanja rada na računaru pomoću tastera predstavljaju faze koje su preuzete iz priručnika “Switch Progression Road Map” iz 2011. godine, autora Ian Bean-a.
Početne faze namenjene su usmeravanju pažnje deteta na dešavanje na ekranu, razvijanju interesovanja za računar, savladavanju uzročno-posledičnih veza, otkrivanju da se neposredna okolina može kontrolisati, i tek kada se to savlada prelazi se na savladavanje samostalne igre pomoću tastera.
1. UČINI DA SE NEŠTO DESI
Ova faza usmerena je na otkriće deteta da manipulacijom tastera može dovesti do nekog dešavanja/aktivnosti na ekranu monitora.
PRITISNI I ZADRŽI
Ovo je najjednostavniji način savladavanja faze „Učini da se nešto desi!“ u kojoj dokle god dete drži taster pritisnutim, na ekranu monitora se nešto dešava.
PRITISNI I PUSTI
Jednim pritiskom tastera dolazi do aktiviranja animacije koja traje određeni vremenski period.
PRITISNI IZNOVA
U ovoj fazi neophodno je da dete iznova i iznova pritiska taster kako bi se aktivnost na ekranu monitora dešavala. Ukoliko nema pritiskanja tastera, nema ni aktivnosti/dešavanja.
2. IGRA SA DVA TASTERA
Faza „Igra sa dva tastera“ usmerena je na otkrivanje, odnosno procenu da li je dete sposobno za manipulaciju sa dva tastera ili će dalje osposobljavanje biti usmereno na rad sa jednim tasterom.
UKLJUČI/ISKLJUČI
Ova faza podrazumeva aktivnosti u kojoj tasteri imaju u potpunosti različite funkcije, odnosno aktiviranje i zaustavljanje igrice. U ovoj fazi dete počinje da kontroliše aktivnosti na ekranu monitora.
(…)
Tekst “Tasteri” Sanje Denić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.
Napiši komentar