Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva u novoj fazi sa istom misijom

Objavljeno 11.07.2018.

Dragana Jovanović ArijasPiše: Dragana Jovanović Arijas, menadžerka Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije i koordinatorka za socijalno uključivanje Roma i Romkinja

Vlada Republike Srbije uspostavila je Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva u julu 2009. godine. Tim je nadležan za jačanje kapaciteta Vlade da razvija i sprovodi politike socijalnog uključivanja zasnovane na primerima dobre prakse u Evropi i pruža podršku resornim ministarstvima u razvijanju i sprovođenju politika socijalnog uključivanja, uz redovne konsultacije sa različitim organizacijama.

Od 2018. godine, Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva sprovodi aktivnosti pri kabinetu predsednice Vlade Ane Brnabić. Više o najvažnijim rezultatima, najzanimljivijim događajima i najinspirativnijim ljudima sa kojima smo sarađivali i družili se od 2009. godine možete pročitati ovde.

Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Srbije od 2009. godine sprovodi program „Podrška unapređenju socijalnog uključivanja u Republici Srbiji”, a u januaru 2018. godine smo započeli sprovođenje treće faze ovog programa. Takođe, Tim je nastavio da sprovodi program „Znanjem do posla“ čiji je cilj inkluzivno i održivo povećanje zapošljivosti mladih u Republici Srbiji. Pomenuti programi realizuju se u saradnji sa Švajcarskom kancelarijom za saradnju i uz podršku Švajcarske konfederacije u periodu od 2009. do 2021. godine.

Opšti cilj treće faze programa „Podrška unapređenju socijalnog uključivanja u Republici Srbiji” jeste da doprinese većoj socijalnoj uključenosti osetljivih grupa i aktivnom učešću svih aktera kako bi se obezbedio bolji kvalitet života za sve. Navedene željene promene su grupisane i formulisane u tri glavna ishoda, orijentisana ka nosiocima dužnosti, odnosno krajnjim korisnicima:

  • Ishod 1: Relevantne nacionalne i lokalne institucije delotvornije primenjuju odabrana načela dobrog upravljanja (sa akcentom na participaciji, jednakosti i nediskriminaciji) prilikom ostvarivanja prioriteta socijalnog uključivanja u skladu sa međunarodnim standardima, u oblastima javnih politika koje su povezane sa socijalnim uključivanjem (socijalna zaštita, obrazovanje, zdravlje, zapošljavanje i stanovanje).
  • Ishod 2: Institucije na lokalnom nivou u ciljanim opštinama bolje odgovaraju na potrebe siromašnih i socijalno isključenih građana, i
  • Ishod 3: Osobe u stanju socijalne isključenosti (naročito žene, mladi, Romi/kinje, migranti i osobe sa invaliditetom, posebno u ruralnim i izuzetno siromašnim područjima) osnažene su kroz podršku okruženja da koriste kvalitetne, integrisane i inkluzivne usluge socijalne zaštite, obrazovanja, zapošljavanja, zdravstvene zaštite i stanovanja.

Program će se prevashodno sprovoditi na makro nivou, vršenjem uticaja na relevantni nacionalni okvir javne politike i regulatorni okvir. Na lokalnom nivou primenjivaće se centralizovani pristup u definisanju opštih standarda za razvoj lokalnih javnih politika i propisa i biće obezbeđeno opsežno mentorstvo odabranom broju opština, sa ciljem da se utiče na kreiranje lokalnih javnih politika i propisa i kako bi se obezbedile preporuke za reviziju javne politike na nacionalnom nivou posredstvom inkluzivno orijentisanog dijaloga o javnim politikama.

U ime Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva želim da se zahvalim svim kolegama i koleginicama koji su gradili, unapredili i podstakli dalji razvoj Tima, kao i svim saradnicima i saradnicama (LIP-ovcima/kama [1], YEI-ovcima/kama [2], blogerima/kama [3], ignajtovcima/kama [4]…) koji su kroz konstruktivnu saradnju ohrabrili Tim da kontinuirano ulaže napore u unapređenje procesa socijalnog uključivanja u Republici Srbiji. Radujemo se budućoj saradnji sa svim dosadašnjim, ali i novim saradnicima i saradnicama kako bismo naše društvo učinili inkluzivnijim.

——-
[1] LIP – Program Lokalnih Inicijativa
[2] YEI – Inicijativa za zapošljavanje mladih
[3] Blog o socijalnom uključivanju
[4] Beogradski Ignajt

(Tekst je izvorno objavljen kao Uvodnik 50. Biltena o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva.)

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]