Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Učenje na daljinu

Objavljeno 04.05.2016.

hercog_ucenje_na_daljinu_su_fiPiše: Ivana Kovačević (Blog o socijalnom uključivanju)

Učenje na daljinu, poseban vid nastave koji podrazumeva prostornu udaljenost učenika i nastavnika, poznato je vaspitno-obrazovnom sistemu veoma dugo. Sredinom 18. veka postojale su dopisne škole u Evropi, a putem pošte učenici su dostavljali svoje radove i završne testove kako bi bili ocenjeni. Kasnije, sa dolaskom radija i televizije, uređaja koji prenose zvuk i sliku, dolazi do pojave kurseva koji se organizuju preko ovih uređaja.

Nove tehnologije donose sve bolje uslove za pohađanje učenja na daljinu. Danas je sprovođenje učenja na daljinu nezamislivo bez interneta, kompjutera i specijalizovanih obrazovnih platformi, od kojih izdvajamo Moodle, Blackboard Learning System, ILIAS, JoomlaLMS, OLAT, Claroline, Atutor, eFront itd. Zajednička osobina ovih platformi je da predstavljaju zatvorene i kontrolisane sisteme za učenje, namenjene nastavnicima  i učenicima. Sadrže pažljivo kreirane mehanizme za administraciju, dokumentovanje, praćenje i analizu napredovanja učenika. Podaci o učenju i testiranju čuvaju se u bazi podataka koja se nalazi na serveru. Pažljivo kreirani i posebno adaptirani nastavni materijali omogućavaju učenicima da, prema sopstevnoj odluci i u skladu sa prilikama u kojima su se našli, planiraju i samostalno odlučuju kada će učiti, a obrazovni materijali su im dostupni u svako doba.

Razlozi za ovakav vid učenja su mnogobrojni. Nekada su isključivo geografski faktori presudni za realizovanje nastave na daljinu, a nekada prekid kontinuiranog učenja u matičnoj školi zbog odlaska učenika na bolničko lečenje, prelaska  sa bolničkog na kućno lečenje ili odlazak na lečenje u inostranstvo.

Pored nastave koja se odvija u bolničkim i kućnim uslovima, OŠ “Dr Dragan Hercog” poslednjih sedam godina organizuje upravo nastavu na daljinu sa učenicima koji prelaze sa bolničkog na kućno lečenje ili svoje lečenje nastavljaju u inostranstvu. Ovaj neophodni i jedini način učenja za mnoge učenike širom Srbije  realizovan je kao deo  projekta “Učenje na daljinu” u okviru projektnog ciklusa “Podizanje kapaciteta  škola za obrazovanje učenika sa smetnjama u razvoju”, pod pokroviteljstvom Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i DILS-a (školska 2009/2010. godina).

Sa početkom realizacije učenja na daljinu, časove koji su ranije organizovani na uobičajen način, neposredno i tradicionalno, pomoću žive reči nastavnika sa učenikom koji ispred sebe ima svesku, knjigu, olovku, trebalo je prilagoditi posebnim uslovima rada posrednim putem, preko interneta, uz pomoć pažljivo biranih veb alatki, koje će na najbolji način pomoći u realizovanju nastave, vodeći računa o uzrastu učenika. Nastavnici su prošli adekvatne obuke za pružanje ovakvog vida nastave. Svakodnevno se prate novi trendovi u skladu sa ubrzanim napretkom informaciono-komunikacionih tehnolgija i stalno se usavršavaju da bi svojim učenicima na najbolji način pristupili i pružili valjano znanje. Za postavljanje obrazovnih materijala i kreiranje posebnih kurseva po predmetima odabrana je Moodle platforma na srpskom jeziku koja nudi obilje različitih mogučnosti, od kojih ističemo mehanizme za procenu postignuća učenika, a u velikoj je prednosti u odnosu na druge  sisteme kada je reč o lokalizaciji na srpski jezik i ćirilično pismo.

(…)

Tekst “Učenje na daljinu” u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
2

 Podeli

Komentari

  • Jasminka Mitrovic Objavljeno August 11, 2019 3:43 pm

    Treba mi direktno uputstvo, praktične primene ucenja na daljinu. Ucenik mi je na hemo terapijama. Da li treba dobiti dozvolu Ministarstva? Sve mi je ovo novo i svasta bih pitala. Ako imate sajt, rado bih citala, a mozda mi zatreba i obuka. HVALA.

  • Napiši komentar

    Unesite komentar


    Ime


    e-mail


    website


    Povezane vesti

    Bilten o socijalnom uključivanju

    Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

    Aktuelnosti > <

    Kalkulator socijalnih davanja

    Blog > <

    Aktuelni dokumenti > <

    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
    SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
    Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
    Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
    E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
    Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
    Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
    Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
    Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
    Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
    Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
    Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
    Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]