Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Zaključci i preporuke 9. Godišnje konferencije Stalne konferencije romskih udruženja građana (SKRUG)

Objavljeno 13.12.2016.

SKRUG - logo9. Godišnja konferencija Stalne konferencije romskih udruženja građana (SKRUGa) – Lige Roma održana je 29-30. novembra 2016. u Prolom banji. Na konferenciji je učestvovalo 65 učesnika iz romskih nevladinih organizacija iz mreže Lige Roma, članova SKRUG-a, romski koordinatori, predstavnici državnih, međunarodnih institucija i gosti.

Liga Roma, asocijacija romskih organizacija civilnog društva, je ovom prilikom, na osnovu svojih strateških i programskih dokumenata, kao i uvodnih izlaganja, diskusija i predloga i zaključaka učesnika i učesnica, zatražila od Vlade Srbije da se u skladu sa Ustavom Republike Srbije, Zakonom o zaštiti prava nacionalnih manjina, usvojenom Strategijom za socijalno uključivanje Roma i Romkinja u Republici Srbiji od 2016. do 2025. godine i Akcionim planom za poglavlje 23. procesa pridruživanja EU sprovede sledeće:

1. ustanoviti Koordinaciono telo za socijalno uključivanje Roma (KTSUR) sa ciljem koordinacije državnih organa u vezi sa poslovima unapređenja položaja Roma i Romkinja. Ustanovljavanjem ovog tela Vlada RS obezbeđuje komunikaciju i unapređuje saradnju među nosiocima strateških mera; uspostavlja mehanizam sa upravnom odgovornosti za rezultate Strategije i obezbeđuje to da se sprovede Strategijom usvojena obaveza da KTSUR 2018. godine pripremi Studiju izvodljivosti za osnivanje posebnog organa za upravljanje Strategijiom;

2. razjasniti domaćoj javnosti šta se dešava sa Akcionim planom za sprovođenje Strategije. Trebalo je usvojiti AP za sprovođenje Strategije za 2017. i 2018. godinu najkasnije do 30. novembra 2016. godine uz transparentno učešće pripadnika romske zajednice i konsultovanje stručne javnosti. Aktivnosti u AP moraju biti zasnovane na inkluzivnim principima i donete u skladu sa standardima zaštite ljudskih prava. Pored toga, aktivnosti predviđene AP su planirane tako da omogućavaju kako održivost strateških mera, tako i vertikalnu i horizontalnu povezanost svih nosioca aktivnosti na državnom i na lokalnom nivou. AP se osmišljava holistički i njime se predviđaju aktivnosti u svim strateškim oblastima i svim strateškim ciljevima (opštim i operativnim), osim u slučajevima kada je ostvarivanje operativnog cilja povezano sa ostvarivanjem prethodnih operativnih ciljeva;

3. obezbediti u državnom budžetu i budžetima JLS posebne, transparentne linije za finasiranje mera socijalnog uključivanja Roma i Romkinja. Budžeti treba da budu inkluzivni, zasnovani na ustanovljavanju aktivnosti i razvijanju podrške u lokalnoj zajednici;

4. obezbediti da JLS, u skladu sa članom 20. tačka 32. Zakona o lokalnoj samoupravi, razviju punu odgovornost i kapacitete za sprovođenje Strategije. JLS je mesto u kojem se Strategija sprovodi i u tom smislu JLS, u skladu sa Strategijom, stvara uslove za to: sistematizuje radno mesto “romskog koordinatora” i zapošljava na njemu stručnjaka/stručnjakinju romske nacionalnosti; podstiče i obezbeđuje uslove za rad pedagoških asistenata i zdravstvenih medijatorki, a kada na području JLS živi veći broj Roma i Romkinja ustanovljava Mobilnu jedinicu za socijalno uključivanje Roma i Romkinja u čijem radu učestvuju svi nosioci aktivnosti iz Strategijom određenih javnih politika;

5. afirmativne mere treba da se razvijaju u svim oblastima predviđene Strategijom. Afirmativne mere su legitiman instrument borbe protiv siromaštva i diskriminacije i efikasan način za podsticaj socijalnog uključivanja;

6. Liga Roma će ustanoviti način i metodologiju praćenja rezultata Strategije. U vezi sa ovim koristiti znanja i iskustva profesionalnih i stručnih organizacija i ustanova;

7. potrebne su obuke donosioca odluka i nosioca mera na državnom i lokalnom nivou. Ostvarivanje Strategije zavisi od punog razumevanja donosioca odluka i nosioca mera kojima se obezbeđuju odgovarajuća znanja i veštine;

8. nužno je aktivno učešće romske zajednice u svim fazama planiranja i ostvarivanja Strategije. OCD koje zastupaju i zagovaraju interese Roma i NSRNM treba da budu aktivni činioci donošenja AP i ostvarivanja strateških mera;

9. Liga Roma takođe traži od Vlade Srbije da se spreči dalja destabilizacija i politizacija Nacionalnog saveta romske nacionalne manjine u interesu bilo koje političke partije ili nelegitimnog političkog ili finansijskog centra moći. Mora se omogući njegov transparentan rad i funkcionisanje u skladu sa zakonom, a u cilju razvoja kulture Roma u Srbiji;

10. potrebno je ostvariti partnerstvo organa lokalne samouprave i budućeg koordinacionog tela sa romskim udruženjima građana u cilju neposrednijeg i uspešnijeg sprovođenja državne Strategije za socijalnu integraciju Roma i Romkinja;

11. Liga Roma će inicirati bolje političko organizovanje romske zajednice u cilju efikasnijeg sprovođenja usvojenih politika.

Izvor: www.ligaroma.org.rs

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]