Fondacija Tempus – Eurydice mreža je u saradnji sa Ministarstvom prosvete, nauke i tehnološkog razvoja organizovala konferenciju „Digitalne kompetencije u inicijalnom obrazovanju nastavnika“ 4. jula 2019. godine u Beogradu.
Konferenciji je prisustvovalo oko 100 učesnika i učesnica sa visokoškolskih i drugih ustanova i organizacija u Srbiji. Učesnici/e iz zemlje i inostranstva su u plenarnom delu govorili o promeni načina na koji podučavamo i učimo u digitalnoj eri i o potrebi integrisanja digitalnih kompetencija u inicijalno obrazovanje nastavnika/ca.
Predstavljena je i nova Eurydice publikacija „Digitalno obrazovanje u školama u Evropi” koja će biti objavljena na jesen.
Drugi deo konferencije bio je posvećen radu u manjim grupama, čiji je fokus bio na tome kako menjati standarde za inicijalno obrazovanje nastavnika i nastavnica, koje kompetencije treba da imaju budući nastavnici/e, kako integrisati digitalne kompetencije u PPM predmete (psihološke, pedagoške i metodičke discipline) i koje kompetencije treba da imaju recenzenti/kinje koji ocenjuju programe za obrazovanje nastavnika/ca. Takođe je bilo reči o tome da li studenti i studentkinje treba da upoznaju tokom studija šta su MOOC-ovi i da li treba da imaju obavezni ili izborni predmet za obrazovni softver.
Prezentacije i materijali sa događaja dostupni su ovde:
- Povratak u budućnost – promena načina na koji podučavamo i učimo u digitalnoj eri (.pdf) – prof. Karl Rojl, Univerzitet u Vulverhemptonu, Velika Britanija
- Eurydice studija: Digitalno obrazovanje u školama u Evropi (.pdf) – Anja Buržua – EACEA – Eurydice, Brisel, Belgija
- Integrisanje digitalnih kompetencija u inicijalno obrazovanje nastavnika (.pdf)– prof. Sara Hejz, Univerzitet u Vulverhemptonu, Velika Britanija i prof. Petar Jandrić, Tehničko veleučilište Zagreb i Sveučilište u Zagrebu
- Okvir digitalnih kompetencija- nastavnik za digitalno doba (.pdf)
- DigComp
- DigCompEdu
Fotografije sa događaja možete pogledati na Facebook stranici Fondacije Tempus.
Izvor: erasmusplus.rs
Napiši komentar