Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji

Objavljeno 14.10.2014.

colour_pencils - ilustracijaPredstavljamo dokument “Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji”, koji je pripremljen kako bi Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja i Zavod za vrednovanje kvaliteta obrazovanja i vaspitanja dobili podršku za objektivno praćenje napretka u oblasti inkluzivnog obrazovanja, a u cilјu dalјeg sprovođenja i unapređenja inkluzivnog obrazovanja u Srbiji na osnovu prikuplјenih podataka.

Dokument sadrži Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji, razrađen na tri nivoa (nacionalnom, opštinskom i školskom), definisane indikatore i, gde god je to bilo moguće, sadašnje i/ili očekivane vrednosti indikatora; sadrži i smernice za izradu instrumenata uz ilustraciju nekoliko razrađenih instrumenata kojima se registruje splet indikatora.

Pored samog okvira dokument sadrži i pregled oslonaca za izradu Okvira – pregled razvoja inkluzivnog obrazovanja u Srbiji kroz projekte, politike, institucionalni i zakonski okvir i resurse koji su kroz raznovrsne aktivnosti stvoreni do sada i mogu da se stave u funkciju valјanog praćenja inkluzivnog obrazovanja i njegovog dalјeg unapređivanja.

Takođe, dokument sadrži i pregled dosadašnjih istraživanja inkluzivnog obrazovanja kod nas, s posebnim osvrtom na metodologiju upotreblјenu u istraživanjima. Dat je i detalјan pregled istraživanja, uklјučujući i njihove rezultate koji ukazuju na stanje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji u periodu 2008‒2013. Konačno, dokument sadrži i primere dobre prakse proistekle iz komparativne analize načina na koji se inkluzivno obrazovanje prati u pet odabranih zemalјa, u kojima je i praksa inkluzivnog obrazovanja i praksa redovnog praćenja obrazovanja dobro utemelјena.

Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji nastao je kao rezultat zajedničke inicijative Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva, UNICEF-a, Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, Fondacije za otvoreno društvo i Instituta za psihologiju.

Dokumentu možete pristupiti ovde:

Dokumenti

Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji
Oktobar, 2014 arrow right pdf [3 MB]
Okvir za praćenje inkluzivnog obrazovanja u Srbiji – rezime
Oktobar, 2014 arrow right pdf [709 KB]

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]