Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

SEO ili „vidljivost“ sajtova na Internetu

Objavljeno 26.06.2013.

wordpressPiše: Marijana Tasić (Blog o socijalnom uključivanju)

Situacija 1: Konačno ste se, posle mnogo godina odlaganja, rešili da pokrenete svoj sajt ili blog i izreklamirate svoj posao, hobi ili prosto pokrenete diskusiju na neku vama interesantnu temu i u sajber spejsu. Nakon što ste uradili sve što ste mislili da treba i potpuno ste zadovoljni izgledom i sadržinom sajta/bloga, analiziranjem ko najčešće pristupa vredim informacijama koje ste postavili shvatate da je to nekolicina onih kojima ste podelili adresu (tzv. direct hits) i da nema onih koji su slučajno „nabasali“ na vaš trud.

Situacija 2: Pokušali  ste da pronađete sajt poznanika i ukucali sve moguće ključne reči u Google-u koje su vam pale na pamet da bi mogle biti u vezi sa temom, o kojoj znate da je reč, i niste uspeli da ga pronađete.

Ako ste ikada bili u jednoj od ovih situacija ili nekoj sličnoj, već imate svest o tome da se veb sajtovi na neki način rangiraju u Internet pretraživačima (Google, Bing i sl.), tj. da postoji razlika u vidljivosti veb sajtova na Internetu.

SEO (Search Engine Optimization) predstavlja optimizaciju veb sajta za gore pomenute Internet pretraživače, odnosno, kontinuiran rad na unapređenju vidljivosti i dostupnosti veb sajta na Internetu. Ovo je ozbiljan i trajan posao, tj. nije ga moguće odraditi jednom i reći „To je to“. Priroda samih pretraživača se učestalo menja, kao i kriterijumi prema kojima se sajtovi rangiraju, te je potrebno kontinuirano pratiti dešavanja na ovom polju i usklađivati sajt sa promenama, samo da bi se očuvao rang. Dakle, kao u Teoriji crvene kraljice – kada Kraljica Srce pokazuje Alisi („Alisa u zemlji čuda“) svoje kraljevstvo i tokom preletanja Alisa prokomentariše kako ima utisak da iako lete i kreću se, nekako stoje u istom mestu, a Kraljica na to odgovori  da je ponekad potrebno kretati se izuzetno brzo samo da bi se ostalo u istom mestu.

Iako je u pitanju posao koji nije naročito tehničke prirode, već više logičke (definisanje različitih ključnih reči, naslova i podnaslova, ubacivanje opisa slika i sl.), najčešće se preporučuje da se ovaj posao prepusti stručnjacima za SEO. Negde sam pročitala odlično poređenje na ovu temu, a služi kao savršena ilustracija: Kad kupite Porše, sigurno niste planirali da mu sami radite amortizaciju, isto tako, kad se već potrudite da dizajn i sadržaj vašeg sajta budu na visokom nivou, nemojte sami raditi optimizaciju – prepustite to stručnjacima.

(…)

Tekst “SEO ili ‘vidljivost’ sajtova na Internetu” Marijane Tasić u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Aktuelnosti

Blog

Earlier
covid-19_mladice_001
Gošća Bloga o socijalnom uključivanju: Milkica Dimitrijević Izolacija, dezinfekcija, pranje ruku, kontakti sa drugima svedeni na minimum – ove preventivne mere [...]
pet, mar 27, 2020
Source: Inkluzija blog
COVID-19 nije teorija zavere
Iako je Kovid-19 prilično dugo prisutan u svetu, čini se da nas je ipak, nekako iznenadio. Naviknuti na različite teške situacije [...]
čet, mar 19, 2020
Source: Inkluzija blog
Stefan Lazarević
Nedavno sam od organizacije Inicijativa za prava osoba sa mentalnim invaliditetom MDRI-S dobio poziv za učešće na obuci „Samozastupanje za [...]
uto, mar 03, 2020
Source: Inkluzija blog
Društvene inovacije
Obavezno osnovno obrazovanje danas je uobičajeno širom sveta. Slično je i sa obdaništima, univerzalnom zdravstvenom zaštitom, penzijskim fondovima. Iako su [...]
pet, jan 17, 2020
Source: Inkluzija blog
Milutin Savić
LICEULICE prodavce ste i prošle godine sretali na ulicama, na kojima se svakoga dana trude da zarade za dostojanstven život, [...]
uto, jan 14, 2020
Source: Inkluzija blog

Aktuelna dokumenta

E2E: Evaluacija Javnog konkursa „Podrška inovativnim pristupima za povećanje zapošljavanja i zapošljivosti mladih“, 2018–2019. godina
Mart, 2020 arrow right pdf [1 MB]
Dizajn za sve na turističkim destinacijama
Januar, 2020 arrow right pdf [32 MB]
Nacionalni akcioni plan zapošljavanja za 2020. godinu
Januar, 2020 arrow right pdf [619 KB]
60. Bilten o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva
Decembar, 2019 arrow right link arrow right pdf [1 MB]
Brošura o prvih deset godina rada Tima za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije – SIPRU
Decembar, 2019 arrow right pdf [1 MB]
E2E: Društvene inovacije – ljudi u centru javnih politika
Novembar, 2019 arrow right pdf [2 MB]
59. Bilten o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva
Novembar, 2019 arrow right link arrow right pdf [251 KB]
Priručnik za uvođenje rodne perspektive u nastavu srpskog jezika za prvi ciklus obrazovanja
Septembar, 2019 arrow right pdf [1 MB]
58. Bilten o socijalnom uključivanju i smanjenju siromaštva
Septembar, 2019 arrow right link arrow right pdf [320 KB]
Izveštaj o digitalnoj uključenosti u Republici Srbiji za period od 2014. do 2018. godine
Juli, 2019 arrow right pdf [657 KB]