Piše: Milan Stojiljković (Blog o socijalnom uključivanju)
Od samog početka rada Grupe Kobra mi se bavimo prikupljanjem sredstava iz lokalne zajednice, bilo da su to pojedinci ili kompanije, ali na nekako neformalan način. Postoje mnoge tehnike i metode koje mogu poboljšati samo prikupljanje sredstava. Zahvaljujući programu Filantropija koju sprovodi BCIF iz Beograda, bili smo u prilici da naučimo mnogo više o tome i da planski krenemo u proces prikupljanja sredstava.
Nakon istraživanja, koje smo sproveli u lokalnoj zajednici, shvatili smo da ima mnogo problema koji dotiču mlade ljude na u našem selu i okolini, ali se među najčešće ponovljenom javilo pitanje informisanosti, samim tim i pitanje pristupa informacijama. Oprema za kablovski internet je jako skupa tako da mnogi mladi nemaju mogućnosti da nesmetano koriste internet. Stara, analogna, centrala jedva da omogućava pristup mreži. Kao idealno rešenje videli smo Internet centar u “Domu za sve”. Kao i kada radimo svaki projekat pred velikim smo iskušenjem kako će sve ispasti na kraju, a sada naročito, s obzirom na to da nemamo donatora koji će dati novac za opremanje Centra, već sami moramo prikupiti dovoljno sredstava, a BCIF bi nakon toga duplirao sredstva. Bilo je jasno da je internet potreba mladih, a samim tim još jasnije da ćemo se upustiti i u ovu priču hrabro, odlučno i sigurni u ono što radimo i u ono šta želimo.
Nakon tri seminara od po tri dana, krenuli smo u kampanju promovisanja ideje. Najpre smo odredili slogan kampanje “Budi i ti deo mreže”, izradili logo i napravili plan prikupljanja. Tim je bio podeljen u dve grupe: tim za prikupljanje sredstava od pojedinaca i tim za prikupljanje sredstava od kompanija.
Tim za prikupljanje sredstava od pojedinaca je imao jako težak zadatak. Donja Toponica u kojoj bi se nalazio Internet centar je jako malo selo, sa svega 100 kuća. Čak i kada bi svako domaćinstvo prepoznalo interes da donira novac za Internet centar, ne i bismo dobili dovoljnu sumu novca za njegovo opremanje. Potrebno je bilo adaptirati najpre prostoriju, zatim obezbediti kompjuterske stolove, kompjutere, opremu za internet, godišnju pretplatu, produžne kablove i prateću opremu. Tim je predložio nekoliko akcija koje su bile realizovane. Potencijalne individualne donator smo videli u najbližem gradu – Nišu, ali je pitanje bilo: Kako da građani Niša prepoznaju interes da doniraju sredstva za opremanje internet centra nekom obližnjem selu?
Usledila je i prva akcija – humanitarna žurka u jednom klubu u Nišu. Ulaz je bio 100 dinara, a od svakog pića, vlasnik bi za projekat donirao još po 10 dinara.Takođe, pored ulaza bi stajao štand Grupe Kobra sa flajerima na kojima su pisali budući događaji povodom prikupljanja sredstava za projekat i naravno nešto o Grupi i samom projektu. Da bi kampanja bila uspešna, morali smo da vodimo računa o marketingu, pa smo raspolagali malim budžetom od BCIF-a i VIA fondacije iz Češke za kampanju. Izradili smo majice koje smo delili kao nagrade za poseban doprinos i angažovanje u kampanji, izradili bedževe i postere. Nakon nekoliko sličnih mini zabava za mlade sa humanitarnim karakterom na kojima su uglavnom dolazili prijatelji i poznanici članova, usledila je velika žurka u saradnji sa plesnim klubom “Fenix” i SKC-om. Studentski kulutni centar je odobrio besplatan prostor u klubu na Pravnom fakultetu u Nišu i ozvučenje, a članovi plesnog kluba “Fenix” su držali javni čas salse i drugih plesova. Ovaj dogadjaj je bio jako posećen i interesantan za mlade ljude. Nakon toga smo nastavili sa humanitarnim koncertima na kojima su nastupali lokalni niški bendovi. Usledile su ulične akcije u glavnoj ulici u Nišu koje nisu mnogo urodile plodom, ali su svakako bile dobre za promovisanje projekta i ideje. Sa učenicima Osnovne škole “Branislav Nušić” iz Donje Trnave i Sportskim savezom grada Niša, organizovali smo aukciju šešira i uskršnjih jaja u školskom dvorištu povodom Uskrsa. Malo po malo, budžet je rastao, a samim tim i naša motivisanost da budemo još istrajniji i bolji u poslu koji nam predstoji do Internet centra.
(…)
Napiši komentar