Građani i građanke Srbije neretko su nezadovoljni uslugama javne uprave, pri čemu često odnosom službenika/ca prema njima, ali prepoznaju napore vlade usmerene na pojednostavljenje administrativnih procedura, rekla je 25. januara v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu (NAJU) Snežana Antonijević. Ona je pozvala građane/ke da učestvuju u onlajn anketi i izaberu dve usluge javne uprave koje im zadaju najviše muke. NAJU će zatim organizovati obuke kako bi unapredila rad službenika/ca i olakšala građanima i građankama.
Antonijević je podsetila da je proces reforme javne uprave započeo pre desetak godina i da su ostvareni veliki pomaci u njenom funkcionisanju.
Kako je dodala, istraživanja pokazuju da su građani/ke u velikoj meri zadovoljni i da pozitivno opažaju napore vlade u smislu pojednostavljivanja administrativnih procedura, digitalizacije, uspostavljanja i razvoja elektronske uprave.
„Ipak smo svesni da su građani neretko nezadovoljni uslugama javne uprave, a nezadovoljstvo se dobrim delom odnosi na ponašanje i odnos službenika prema njima”, istakla je ona.
Zato su upravo službenici/e u fokusu Nacionalne akademije za javnu upravu kao novoosnovane centralne institucije sistema stručnog usavršavanja.
„Cilj nam je da utičemo i doprinesemo razvoju kompetencija službenika u različitim sferama rada ali i razvoju opštih kompetencija, kao što je veština komunikacije”, rekla je za EURACTIV.rs i Betu v.d pomoćnika direktora NAJU.
Ona je dodala da je kroz obuke Akademije, koja je počela da radi u januaru 2018, samo u toj godini prošlo oko 4.000 polaznika i polaznica.
Antonijević je kazala da je u fokusu NAJU da razvija raznovrsne programe obuka kojima s jedne strane utiču na poboljšanje usluga koje javna uprava pruža i pojednostavljivanje procedura, a s druge doprinose unapređenju ponašanja službenika/ca prema građanima i građankama.
Trenutno se u okviru projekta „Podrška NAJU” koji podržava Fond za dobru upravu (GGF) Vlade Ujedinjenog Kraljevstva sprovodi onlajn anketa „Šta nas najviše muči?” sa ciljem da se identifikuju usluge koje građanima i građankama zadaju najviše problema odnosno one kojima su najmanje zadovoljni.
Anketa na sajtu www.stanasnajvisemuci.rs traje do 10. februara, rekla je Antonijević i pozvala građane/ke da je popune i ukažu na usluge koje treba da bude unapređene.
Među ponuđenim su usluge vezane za dečiji dodatak, promenu prebivališta, produženje vozačke dozvole.
Za dve, prema mišljenju građana/ki, najproblematičnije usluge biće organizovani treninzi za službenike/ce koji o njima odlučuju, odnosno rezultati ankete će pomoći da se razviju programi obuka koji će biti usmereni kako na unapređenje same usluge, tako i na unapređenje kapaciteta službenika/ca koji te usluge pružaju.
Antonijević je rekla i da je novina u radu NAJU pristup „učenje kroz rad” i istakla da će ta institucija biti i dalje posvećena unapređenju kapaciteta i kompetencija službenika/ca i to ne samo onih koje se odnose na komunikaciju, veći i onih potrebnih svim službenicima/ama, kao i onih koje su specifične i stručne za pojedine oblasti rada službenika/ca.
„Samo na taj način bićemo u mogućnosti da doprinesemo razvoju profesionalne i odgovorne javne uprave koja je zasnovana na znanju i koja je u velikoj meri okrenuta ka građanima kao svojim korisnicima i ka privredi”, zaključila je v.d pomoćnika direktora Nacionalne akademije za javnu upravu.
Izvor: EURACTIV.rs
Napiši komentar