Stalna konferencija gradova i opština (SKGO) i Savet Evrope su 20. februara u Beogradu potpisali Ugovor o realizaciji projekta „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi – II faza“, koji finansiraju Evropska unija i Savet Evrope, a sprovode SKGO i Kancelarija Saveta Evrope u Beogradu u saradnji sa Ministarstvom državne uprave i lokalne samouprave (MDULS).
Branko Ružić, ministar državne uprave i lokalne samouprave, istakao je značaj projekta koji afirmiše stručno usavršavanje i programe obuka u jedinicama lokalne samouprave.
„Druga faza projekta značajan je sled u pružanju neophodne podrške opštinama i gradovima u daljem unapređenju ljudskih resursa i verujem da će aktivnosti planirane projektom značajno doprineti podizanju kapaciteta lokalnih samouprava za pružanje kvalitetnih usluga građanima “, izjavio je Ružić.
Tobias Flesenkemper, šef misije Saveta Evrope u Beogradu, rekao je da je sastanak pokazatelj načina na koji funkcioniše Savet Evrope pružajući podršku lokalnim partnerima. „Danas smo u prostorijama SKGO, mestu koje predstavlja lokalne samouprave, što ukazuje na našu želju da direktno podržimo opštine i gradove u Srbiji, osnažimo kapacitete gradova i opština i ostavljamo nasleđe SKGO koji će kvalitetno nastaviti saradnju sa njima i nakon završetka projekta“, rekao je Flesenkemper.
„Saradnja sa MDULS pokazuje i težnju Vlade Srbije da primenjuje standarde Saveta Evrope. Poboljšan je dijalog sa svim uključenim stranama kako bismo unapredili standarde u lokalnim samoupravama“, dodao je Šef misije Saveta Evrope u Beogradu.
Dušanka Golubović, predsednica SKGO i gradonačelnica Sombora, izjavila je da su najviše dobrobiti u prethodnoj fazi projekta imale pilot lokalne samouprave koje su bile korisnice paketa podrške u oblasti upravljanja ljudskim resursima, a zahvaljujući uspehu prvog dela, sada se kreće u drugu fazu projekta.
„Aktivnosti na projektu značajno će doprineti izgradnji i unapređenju procesa upravljanja ljudskim resursima i uspostavljanju sistema za stručno usavršavanje zaposlenih u gradovima i opštinama, i na taj način podići će kapacitet lokalne samouprave za pružanje kvalitetnih usluga građanima, a sve u skladu sa Strategijom reforme javne uprave u Srbiji“, rekla je Golubović.
Gradovi i opštine u Srbiji su kroz prvu fazu projekta „Upravljanje ljudskim resursima u lokalnoj samoupravi“ dobile značajnu podršku u uspostavljanju funkcije upravljanja ljudskim resursima i stručnog usavršavanja lokalnih službenika i službenica. Prva faza projekta pružila je podršku svim lokalnim samoupravama u Srbiji u izgradnji kapaciteta za upravljanje ljudskim resursima i izgradnji sistema za stručno usavršavanje.
Drugom fazom projekta predviđen je niz aktivnosti koje imaju za cilj podršku gradovima i opštinama, ali i Nacionalnoj akademiji za javnu upravu kao centralnoj instituciji za stručno usavršavanje, zatim Savetu za stručno usavršavanje zaposlenih u JLS kao i Ministarstvu državne uprave i lokalne samouprave.
Projekat će trajati naredne tri godine i ukupna vrednost je četiri miliona evra.
Izvor: www.skgo.org
Napiši komentar