Ekumenska humanitarna organizacija (EHO), u partnerstvu sa organizacijom “Otvorete gi prozorcite” iz Makedonije, dobitnik je sertifikata “Innovative Practice 2016” za partnerski projekat „Aktivna inkluzija: E-pristupačno obrazovanje u Srbiji” koji je realizovan tokom 2014. i 2015. godine.
Ovo je drugo svetsko priznanje za EHO i rad sa osobama sa invaliditetom.
Polazeći od uverenja da sva deca treba da imaju jednak pristup obrazovnom sistemu u Srbiji, Ekumenska humanitarna organizacija iz Novog Sada i Otvorete gi prozorcite iz Skoplja pokrenuli su projekat „Aktivna inkluzija: E-pristupačno obrazovanje u Srbiji“. Cilj ovog projekta je promocija korišćenja informacionih i asistivnih tehnologija kao sredstava za inkluziju i participaciju dece sa invaliditetom osnovnoškolskog uzrasta u obrazovni sistem u Srbiji.
Priznanje “Innovative Practice 2016” je uručeno na 5. međunarodnoj Zero Project konferenciji “Inovativne politike i inovativne prakse u inkluzivnom obrazovanju”, koja je održana u zgradi UN u Beču, od 10. do 12. februara 2016. godine. EHO je na ovoj konferenciji predstavljao izvršni direktor, Robert Bu, koji je tokom konferencije prezentovao nagrađeni projekat „Aktivna inkluzija: E-pristupačno obrazovanje u Srbiji”. Na sam konkurs bilo je prijavljeno više od 300 inovativnih politika/praksi. “Zero Project Conference” je prepoznat kao najveći događaj ove vrste, globalno. Na konferenciji je bilo prisutno više od 500 učesnika/ca iz celog sveta. Više detalja o konferenciji možete pročitati na sledećem linku: zeroproject.org
U okviru projekta “Aktivna inkluzija: E-pristupačno obrazovanje u Srbiji” nastao je softver za čitanje i pisanje. Softver je izvorno urađen na makedonskom i albanskom jeziku, a sada je prilagođen i na srpski jezik. Softver možete videti ovde.
Tokom realizacije projekta, Ekumenska humanitarna organizacija iz Novog Sada i “Otvorete gi prozorcite” iz Skoplja sproveli su intenzivne razgovore sa različitim zainteresovanim stranama, od predstavnika škola, preko predstavnika civilnog sektora do akademske zajednice, i na osnovu njih su formulisali nekoliko preporuka vezanih za upotrebu asistivnih tehnologija u inkluzivnom obrazovanju i e-pristupačnost udžbenika. Preporuke možete preuzeti ovde.
Izvor: www.ehons.org
Napiši komentar