Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva kofinansira testiranje PISA 2018

Objavljeno 28.12.2017.

Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva - SIPRU - logoRepublika Srbija će u 2018. godini učestvovati u Međunarodnom programu procene učeničkih postignuća – PISA testiranju, koje se od 1997. godine odvija pod okriljem Organizacije za ekonomsku saradnju i razvoj (OECD) svake treće godine. PISA testiranje obuhvata tri oblasti postignuća: matematičku, čitalačku i naučnu pismenost.

U odnosu na prošla testiranja, u 2018. godini učenici iz Srbije će, pored pomenutih testova, prvi put učestvovati i u testiranju finansijske pismenosti i popunjavati upitnik o blagostanju. Tim za socijalno uključivanje i smanjenje siromaštva Vlade Republike Srbije (SIPRU) će kofinansirati sprovođenje testiranja u ovim oblastima u visini od 47.837 evra, na inicijativu Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, a na osnovu sporazuma sa OECD.

Testiranje finansijske pismenosti pružiće uvid u iskustvo đaka i njihovo znanje o novcu i daće sveobuhvatnu sliku sposobnosti 15-godišnjaka da primene svoja akumulirana znanja i veštine u realnim situacijama koje uključuju finansijska pitanja i odluke. Takođe, analizom rezultata ovog testa dobiće se jasnija slika o vezi koja postoji između obrazovanja i nacionalne ekonomije, tačnije koja znanja i veštine su neophodna iz perspektive snalaženja na tržištu rada i vođenja karijere.

Pored testiranja finansijske pismenosti, učenici će popunjavati i upitnik o blagostanju. Ovaj upitnik daje adolescentima priliku da izraze kako se osećaju, šta misle o svojim životima i koje težnje imaju za svoju budućnost. Upitnik sadrži set indikatora koji će pokazati psihološko, kognitivno, socijalno i fizičko funkcionisanje i sposobnosti koje su studentima potrebni da žive srećnim i ispunjenim životom. Stoga, blagostanje će biti definisano individualnim kvalitetom života učenika 15-godišnjaka jer uspešni obrazovni sistemi su slični po tome što nastoje ne samo da obezbede unapređivanje kvaliteta obrazovanja, već i da individualizuju pristup učeniku i obezbede jednake obrazovne šanse.

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]