Nakon prošlogodišnje Crowdfunding Akademije i uspešno realizovanih kampanja Super bake i Deli Superkul štampač, ovog leta je održano i drugo izdanje Akademije. Za učešće na Akademiji se prijavio veliki broj timova koji su želeli da nauče kako da svoju ideju za projekat ili biznis pretoče u crowdfunding kampanju i tako prikupe potrebna sredstva.
Na Akademiju je primljeno 15 timova, a obuka je održana u beogradskom Startit centru u dva modula: 9. i 10. juna, odnosno 23. i 24. juna 2018. godine.
Polaznici su bili u prilici da saznaju više o sledećim ključnim temama:
- osmišljavanje projektne ideje, finansija i tehnički aspekt pripreme kampanje
- storytelling, dizajn i video pitch
- plan komunikacije i izgradnja mreže sa pružaocima podrške
- saveti i uputstva uspešnih preduzetnika, komunikacijskih stručnjaka i crowdfundera: autori uspešnih kampanja – Mario Milaković (Super bake), Predrag Lazović (Forsage games), Zoja Kukić (Startit centar) i Hajdana Rukavina( ZEZ Hrvatska) – preneli su svoje iskustvo i dali smernice učesnicima Akademije.
Jedna od zanimljivijih aktivnosti za učesnike bio je i „sajam perkova“, kada su u okviru tima osmišljavali različite perkove, a onda se našli u ulozi backera koji su sa ograničenim iznosom „lažnog novca“ mogli da ulažu u perkove drugih timova. Cilj ove radionice bio je da učesnici provežbaju osmišljavanje originalnih perkova koji će privući pažnju backera, ali i da uvide kako je biti u cipelama samih backera koji ograničenim novčanim iznosom mogu da podrže crowdfunding kampanje.
Nakon završetka Crowdfunding Akademije, najbolji timovi su dobili podršku u kampanji, i to ne samo u vidu mentorstva, već i kroz pomoć u video produkciji i dizajnu kampanje.
Timovi čije će kampanje biti lansirane u narednih nekoliko meseci su:
- Adra, Drumodom – beskućnici u Beogradu uskoro će imati na raspolaganju autobus – pokretnu tuš kabinu i prostor za osveženje; veći deo novca je prikupljen, nedostaje samo doprinos iz kampanje
- Radanska ruža Lebane – organsko povrće i proizvodi iz Lebana (ajvar, džem, slatko) stižu na vašu adresu u Beogradu ako ovo socijalno preduzeće prikupi sredstva za pokretnu prodavnicu, odnosno specijalno dostavno vozilo
- Dažbog Games, Overtime – koliko puta ste se našli u situaciji da je petak popodne i imate previše posla? Društvena igrica inspirisana prekovremenim radom i kako da ga se najlakše otarasite biće dostupna u oktobru na Kickstarteru
- BizBaz, Bees and Toys – igračka za najmlađe uzraste koju deca mogu bezbedno da žvaću i guraju u usta jer je ekološka i nema plastike – napravljena od pčelinjeg voska i umotana u pamuk.
Mentorsku podršku dobiće i sledeće kampanje:
- Gimnazija “Svetozar Marković” iz Niša – “Batina bašta” – nakon 60 godina, vreme je da se botanička bašta pri Gimnaziji “Svetozar Marković” u Nišu revitalizuje i postane ekološka učionica
- HearO Glasses – kampanja će omogućiti prvu prozivodnju naočara koje će svima sa oštećenim sluhom omogućiti lakše i bezbednije snalaženje u saobraćaju
- Novi model, Integra Active House – ekološka i samoodrživa montažna kuća, odnosno prostor koji možete spakovati za dve nedelje i u njemu provesti svoj odmor ili živeti dugoročno; kampanja je namenjenja proizvodnji prototipa kako bi prvi gosti mogli da uživaju u ovoj kući
- Thunder Strike games – realistična audio igra, koju možete igrati i vi, ali naročito je namenjena osobama sa oštećenim vidom – gejming svet s ovom igricom postoji i za njih!
Kako crowdfunding kampanja zahteva detaljnu pripremu i znatno ulaganje vremena, neki od učesnika Akademije prepoznali su da im je potrebno više od par meseci da pripreme svoje kampanje, a takođe i uvažili da kampanje ne treba realizovati tokom novogodišnjih praznika, te će se Akademija njihovim kampanjama ponovo vratiti u 2019. godini.
Crowdfunding.rs će nastaviti da pruža savete svim timovima koji žele da lansiraju svoje kampanje, uključujući i preostale učesnike Akademije: Kafe 16, Green delivery, Baš čelik, A11, Stvaraoteka, Digital G i Fondacija Front.
Više informacija potražite na sajtu www.crowdfunding.rs
Napiši komentar