Vlada republike SrbijeVlada Republike Srbije

Jezici

Život je ili smela avantura ili baš ništa

Objavljeno 30.11.2014.

Helen KelerPiše: MESTO ZA NAS (Blog o socijalnom uključivanju)

Devetomesečna beba Helen preležala je težak oblik encefalitisa i ostala potpuno slepa i gluva. Njena budućnost izgledala je crno, zvučala kao muk.

Kada je napunila sedam godina, devojčica je dobila učiteljicu Eni Mensfild Saliven. Ova izuzetna žena svojim radom sa Helen uspeva ono što nijednom lekaru do tada nije pošlo za rukom. Uz velike teškoće ali i neverovatno strpljenje, prvo je naučila Helen pojedinim slovima dodirujući njene dlanove svojim prstima. Zatim ju je naučila da govori i razume glasni govor, preko vibracija koje je primala dodirujući usne, grlo i nos onoga koji govori. Ove jednostavne metode stvorile su američku književnicu i aktivistkinju, svetski poznatu Helen Keler.

Intelektualno izuzetno nadarena, Helen je za mesec dana naučila 21 reč, a nakon jedne godine 900 reči u ručnom alfabetu. Uskoro je naučila da čita Brajevu azbuku i na taj način počela da piše čak i duža pisma. Sa 14 godina kreće da pohađa sistematsku školsku nastavu, a sa 18 redovnu gimnaziju. Eni je i tada bila uvek uz nju, aktivno učestvujući u njenom daljem obrazovanju. Redovno je pratila Helen u školu, sedela pored nje za vreme nastave i “ispisivala” joj predavanja na dlan. Uz njenu pomoć Helen je odlično savladavala gradivo i sa 19 godina upisala je studije književnosti i istorije, koje je 1904. godine uspešno završila.

Naučila je da čita na četiri jezika i postala istaknuta književnica. Postala je inspektor američkih zavoda za odgoj gluvonemih i slepih. Objavila je nekoliko knjiga koje su prevedene na više jezika.

(…)

Tekst “Život je ili smela avantura ili baš ništa” u celini možete pročitati na Blogu o socijalnom uključivanju.

 

Komentari

 
0

 Podeli

Napiši komentar

Unesite komentar


Ime


e-mail


website


Povezane vesti

Bilten o socijalnom uključivanju

Arhiv biltena o socijalnom uključivanju

Aktuelnosti > <

Kalkulator socijalnih davanja

Blog > <

Aktuelni dokumenti > <

Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji
Decembar, 2021 arrow right pdf [3 MB]
SILC u Republici Srbiji: Metodološki okvir i analiza izabranih pokazatelja siromaštva i nejednakosti
Decembar, 2021 arrow right pdf [2 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj osoba koje žive sa HIV
Decembar, 2021 arrow right pdf [305 KB]
E2E: Utvrđivanje institucionalnog okvira za uspostavljanje Nacionalne standardne klasifikacije zanimanja u Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [709 KB]
Analiza održivih modela za obezbeđivanje pristupa čistoj pijaćoj vodi, kanalizaciji i električnoj energiji stanovnicima podstandardnih romskih naselja u Republici Srbiji
Decembar, 2021 arrow right pdf [4 MB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj nacionalnih manjina
Decembar, 2021 arrow right pdf [174 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj migranata i tražilaca azila
Decembar, 2021 arrow right pdf [219 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj dece
Decembar, 2021 arrow right pdf [439 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj mladih
Decembar, 2021 arrow right pdf [456 KB]
Položaj osetljivih grupa u procesu pristupanja Republike Srbije Evropskoj uniji – položaj starije populacije
Decembar, 2021 arrow right pdf [307 KB]